منابع آزمون آیلتس

در این مقاله با طیف وسیعی از منابع آزمون آیلتس آشنا می‌شویم. اولین قدم برای شرکت در این آزمون، آمادگی قبل از امتحان است تا بدانید روز امتحان چه چیزهایی در انتظار شما است. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند به شما دانش و اعتماد به نفس شرکت در آزمون را می‌دهد. حتی اگر گمان می‌کنید که زبان انگلیسی شما در حد قابل قبولی است اما باز هم نیاز دارید که منابع شرکت در آزمون آیلتس را بخوانید و برای آزمون آماده شوید. تنها راز کسب نمره برتر در این آزمون تمرین، تمرین و تمرین است.

چه منابعی برای آمادگی آزمون آیلتس به ما کمک می‌کنند؟

آمادگی قبل از آزمون آیلتس یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی زبان‌آموزان است. اگر این مسیر را به خوبی بگذرانید به موفقیت زیادی دست می‌یابید. در این راه تنها تمرین، تلاش و پشتکار است که به کمک شما می‌آید. در این مقاله قصد ما سر‌درگم کردن شما در بین تعداد زیادی منبع نیست ما تنها تعدادی از بهترین منابع را به شما معرفی می‌کنیم و این شما هستین که انتخاب می‌کنید کدام یک را برای ارتقاء سطح زبانی خود به کار ببرید.

کتاب‌هایی که در این مقاله می‌خوانید به معنی بهتر بودن منابع آزمون آیلتس معرفی شده و یا بدردنخور بودن منابع معرفی نشده نیست. در واقع هیچ امتیازی به یکدیگر ندارند. ما فقط منابع آیلتس را که بیشتر مورد اتفاده قرار می‌گیرد به صورت یکجا آورده‌ایم.

منابع آزمون آیلتس تستی که مورد استفاده قرار می‌گیرند چه هستند؟

در ادامه به معرفی چندین منبع در این مورد می‌پردازیم:

کتاب Barron’s IELTS Super pack

در این مجموعه کتاب‌ها هر 4 مهارت لازم برای آمادگی در آزمون آیلتس تقویت می‌شوند. این مجموعه دارای کتاب‌های مختلف بارون به همراه CD است. همچنین دو CD دیگر همراه با این مجموعه برای آمادگی در آزمون وجود دارد.

تمام چالش‌هایی که در امتحان آیلتس ممکن است برای شما پیش بیاید در این مجموعه گردآوری شده است. این مجموعه به آموزش لهجه آمریکایی شما نیز کمک زیادی می‌کند. با توجه به این مورد Barron’s IELTS Super pack برای مهارت شنیداری و گفتاری نیز مفید است.

کتاب بعدی که قصد معرفی آن را داریم برای هر دو مدل آزمون آیلتس یعنی آکادمیک و جنرال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب Cambridge Guide to IELTS

اغلب کتاب‌های آمادگی آزمون آیلتس برای دو مدل مختلف آیلتس منابع جداگانه‌ای دارند. اما این کتاب هر دو آزمون را در خود جای داده است. همچنین در این کتاب ما شاهد راهنمایی‌هایی از آزمون دهندگان سابق که موفق به کسب نمرات بالا شده‌اند هستیم.

در این کتاب تعدادی آزمون رسمی که در گذشته برگزار شده است وجود دارد. با دادن این آزمون‌ها به صورت آزمایشی می‌توانید خود را محک بزنید. همچنین در کتاب گاید تو آیلتس به سوال شما در مورد چگونگی گرفتن نمره بالا در آیلتس پاسخ داده می‌شود.

این کتاب شامل فایل‌هایی برای تقویت مهارت شنیداری است. همینطور شامل شش آزمون آکادمیک و آزمون جنرال است. همچنین نکات مهم و روش‌های تست زنی در این کتاب آورده شده است.

آیلتس آکادمیک 15

این کتاب که جدیدترین ورژن این مجموعه است شامل آزمون‌های واقعی آیلتس است که در دانشکده زبان انگلیسی کمبریج برگزار می‌شود.

با زدن تست‌های این آزمون‌های بین‌المللی می‌توانید سطح زبانی خود را در سطح جهانی محک بزنید. این کتاب شامل پاسخ‌ها و تمام نکات کلیدی برای آشنایی با چگونگی محاسبه نمره در آزمون واقعی است. کتاب آیلتس آکادمیک با دارا بودن CD‌های صوتی تبدیل به کتابی خود خوان شده است که بدون مدرس می‌توانید با کتاب پیش بروید.

کتاب بعدی که اسم جالبی نیز دارد برای تقویت زبان بسیار کاربرد دارد.

کتاب Ace the IELTS یا همان ایس ایلتس

این کتاب مخصوص آزمون جنرال است. در کتاب، سوالات متداولی که در آزمون‌های گذشته آمده وجود دارد. با این کتاب دید کلی و عملی به آزمون پیدا می‌کنید. با مطالعه این کتاب به موفقیت نزدیک می‌شوید.

کتاب کالینز ریدینگ

این کتاب مناسب افرادی است که در حد نمره آیلتس 5 هستند. معمولا این افراد به دنبال کتابی سطح بالا می‌گردند تا زبان خود را تقویت کنند، به این افراد این کتاب را پیشنهاد می‌دهیم. هر فصل کتاب به تحلیل انواع مختلف سوالات آزمون می‌پردازد. کلمات مناسب و مفید که در هر آزمون زیاد تکرار شده‌اند در آخر هر فصل می‌آید. در انتهای هر درس نیز امتحانی برای تثبیت موضوع درس آمده است.

اما توجه داشته باشید هر چقدر کتابی مناسب و شیوا باشد و بتوانیم به صورت خود آموز آن را بخوانیم باز هم در بخش گفتاری و نوشتاری نیاز به مدرس و همکلاسی برای صحبت کردن و تمرین داریم.

کتاب لیسنینگ کالینز

این کتاب از جمله کتاب‌های بسیار کاربردی در بخش شنیداری است. در این کتاب لغات مورد نیاز برای صحبت کردن روی موضوع مورد نظر در هر بخش آمده است. کتاب شامل سوال و جواب، روش‌های فرم پر کردن و سایر موارد لازم برای آزمون شنیداری است. این کتاب به همراه CD در بازار به فروش می‌رسد.

کتاب رایتینگ کالینز

برای بخش نوشتاری آزمون آیلتس این کتاب بسیار مناسب است. در این کتاب نکات کلیدی برای نوشتن متن خوب آورده شده است. نکاتی مانند اینکه در مقدمه چه چیزهایی بیاوریم یا در پاراگراف‌های بعدی چه قوانینی را رعایت کنیم تا متنی مناسب نمره بالا در آزمون آیلتس بنویسیم.

در این کتاب سوالات زیادی برای نگارش درست در رایتینگ آورده شده است و تمام موضوعات دارای متن‌های نمونه هستند.

کتاب اسپیکینگ کالینز

این کتاب روی بخش‌های مختلفی کار می‌کند. مثلا روی نمونه سوالاتی که احتمال دارد در آزمون بیاید و مواردی که باید رعایت کنیم تا به درستی صحبت کنیم. همچنین روی موضوعاتی که بیشتر در سال‌های گذشته تکرار شده، لغات مهم و کاربردی برای هر موضوع و همینطور موارد لازم برای جواب صحیح دادن در زمان مصاحبه به شما آموزش داده می‌شود. این کتاب نیز به همراه CD است که نمونه موضوع مصاحبه و جواب صحیح در آن آورده شده است. این کتاب نیز خود آموز است.

Official IELTS Practice Materials

نویسندگان این کتاب طراحان سوالات آیلتس هستند. با این کتاب متوجه می‌شوید که هر قسمت از امتحان شامل چه مواردی است و چگونه جواب‌ها تصحیح می‌شوند. با خواندن این کتاب با شیوه برگزاری و ارزیابی آزمون آشنا خواهید شد.

این کتاب مانند کتاب قبلی به کتابی تبدیل شده که می‌توانید خودتان بدون نیاز به مدرس آن را بخوانید. با خواندن این کتاب به هر دو مدل امتحان آیلتس مسلط می‌شوید. تمام تست‌ها دارای پاسخ می‌باشند و نقطه نظرات ممتحنین را در خود جای داده است.

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب نمره عالی در آزمون، آماده بودن پیش از امتحان است. این کتاب به راحتی شما را برای این آزمون آماده می‌کند.

تارگت باند7

نویسنده کتاب Target Band یکی از امتحان گیرندگان آزمون آیلتس است. این کتاب نیز همانند کتاب‌های بالا به کتابی خودآموز تبدیل شده است. نویسنده این کتاب تمام تجارب خود از افرادی که نمره بالایی در آزمون کسب کرده‌اند را نوشته است. همچنین در این کتاب تمام مشکلاتی که افراد در حین آزمون با آن رو به رو می‌شوند آورده شده است. کتابی تجربی و بسیار مفید که با خواندنش در آزمون نمره خوبی کسب خواهید کرد.

اگر می‌‌خواهید خودتان شروع به خواندن کنید و برای آزمون آیلتس آماده شوید این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

سایر منابع مورد نیاز برای آمادگی آزمون آیلتس

کتاب‌ها و منابع زیادی در بازار موجود هستند که نمی‌دانیم کدام را بهتر است تهیه کنیم. در این مقاله ما کتاب‌هایی را که برای تقویت 4 بخش شنیداری، نوشتاری، گفتاری و درک مطلب مفید هستند و همچنین کتاب‌هایی که گرامر و دایره لغات شما را بالا ببرد معرفی خواهیم کرد.

کتاب‌ها معمولا به همراه CD‌های صوتی و تصویری در بازار وجود دارند. اغلب کتاب‌هایی که در این مقاله با آنها آشنا شده‌ایم افراد موفق و زبان‌آموزان با نمره بالای قبولی، در آکادمی زبان LANGUAGEjet آنها را خوانده‌اند.

کتاب آیلتس کمبریج

این کتاب نیز در انتشارات کمبریج به چاپ می‌رسد. کتاب کمبریج برای ارتقاء سطح زبانی دارای آزمون‌ها و تمرین‌های تکنیکی زیادی است که با توجه به آزمون‌های قبلی گردآوری شده است. داخل کتاب دارای چند نمونه آزمون برای داوطلبان آزمون آکادمیک و دو نمونه آزمون جنرال است.

تمام سوالات روش نمره دادن در آزمون را به روشنی شرح می‌دهند. با این روش افراد با سیستم نمره‌دهی آزمون آشنا می‌شوند. مهمترین مزیت این کتاب‌ها دارا بودن جواب سوالات حتی در بخش شنیداری است. این کتاب نیز به کتاب‌های خود خوان تبدیل شده است.

این مجموعه کتاب شامل 15 جلد است و برای افرادی که قصد مهاجرت، ادامه تحصیل و یا کار دارند کاربردی است.

آزمون آیلتس را دست کم نگیرید باید برای گرفتن نمره بالا تلاش کنید. پس به دنبال کتاب یا سیستم آموزش یادگیری محور بگردید.

کتاب گرامر کاربردی

Essential Grammar in Use دارای بیش از 100 ساختار گرامری و مهم برای زبان انگلیسی است. در این کتاب به هر بخش گرامی 2 صفحه تعلق گرفته است. این بخش‌ها دارای تمرین و مثال‌های زیادی برای تثبیت بخش آموزشی است. از سری کتاب‌های خود خوان و بدون مدرس است به همین دلیل تمام جواب‌ها در انتهای کتاب آورده شده است.

کتاب بعدی که می‌خواهیم معرفی کنیم از همین مجموعه است.

کتاب کلمات ضروری برای آیلتس

این کتاب با نام انگلیسی Essential Words for the IELTS در بازار موجود است. کسی که قصد شرکت در آزمون را دارد باید تمام جنبه‌های مختلف زبانی را مورد توجه قرار دهد. برای این هدف باید سطح واژگانی خود و دایره لغات را ارتقاء دهد تا ازکلمات درست در زمان مکالمه استفاده کند. در این کتاب 600 واژه پر تکرار که در آزمون‌های گذشته بوده است آورده شده و با توجه به موضوع دسته بندی کرده‌اند.

کتاب شامل موضوعات فرهنگی، ورزشی، تکنولوژی، حمل و نقل، سلامت، گردشگری، تجارت و چند موضوع دیگر است.

در این کتاب روش‌های حفظ کردن و در ذهن نگه داشتن کلمات آموزش داده شده است. این کتاب مفید به شما یاد می‌دهد که چگونه کلمات را به صورت خودخوان یاد بگیرید.

کتاب Oxford Word Skills

این کتاب دارای کلمات مبتدی تا پیشرفته است و تمام کلمات مفید و لازم در زبان انگلیسی در این کتاب آورده شده است. حتی روش‌های به کاربردن کلمات در این کتاب آموزش داده شده است. کتاب فوق دارای فلش کارت‌هایی است که برای مرور مطالب مناسب هستند.

CD موجود در این کتاب به بهتر شدن لهجه بریتیش زبان‌آموزان کمک می‌کند. کتاب اعتقاد دارد هر زمان که کلمه را یاد می‌گیرید باید تلفظ و کاربرد درست آن را نیز در همان ابتدا یاد بگیرید. Oxford Word Skills برای کسانی که قصد دارن خودشان دایره لغاتشان را بالا ببرند و خود خوان هستند بسیار مناسب است.

کتاب بعدی که قصد معرفی آن را داریم از سری کتاب‌های Oxford Word Skills است.

کتاب Oxford Word Skills-Idioms and Phrasal verbs

این کتاب دارای 1000 اصطلاح و فعل‌های دو بخشی است. با دانستن این موارد بهتر می‌توانید صحبت کنید و متن‌های حرفه‌ای‌تری بنویسید.

تا اینجا فقط برای کسانی که سطح زبانی متوسط داشتند کتاب معرفی کردیم. مورد بعدی برای افراد تازه کار و مبتدی است.

کتاب آمادگی برای صحبت کردن Get ready for IELTS Speaking

افراد مبتدی که برای سطح A1 تا B1 می‌خواهند آماده شوند این کتاب مناسب آنها است. انتشارات کولینز چاپ این کتاب را بر عهده گرفته است و کتاب به مهارت‌های مورد نیاز در آزمون آیلتس برای افراد مبتدی پرداخته است. کتابی مناسب برای افرادی که قصد دارند خودشان بخش گفتاری را در منزل تمرین کنند.

کتاب بعدی از همین مجموعه برای تقویت بخش شنیداری است.

کتاب آمادگی برای بخش شنیداری آیلتس

این کتاب با نام Get ready for IELTS Listening برای آموزش زبان انگلیسی به سطوح پایینتر در حد نمره 3 و 4 است. شامل 12 درس است که در آن مهارت‌های گرامری و لغتی را آموزش می‌دهد. اشتباهاتی که اغلب زبان‌آموزان در حین صحبت انجام می‌دهند در این کتاب آورده شده است.

کتاب بعدی برای افراد با سطح زبانی بالاتر است. این کتاب نیز از مجموعه کولینز است.

کتاب Listening for IELTS

افرادی که سطح زبانی آنها نزدیک به 5 یا 5.5 آیلتس است برای ارتقاء سطح زبانی خود پیشنهاد می‌کنیم از این کتاب استفاده کنند. با این کتاب به نمره‌ای بالاتر 6 دست خواهید یافت. در نهایت این کتاب برای دو مدل آزمون آکادمیک و جنرال مناسب است.

کتاب Complete IELTS

این کتاب 4 جلدی برای افراد مبتدی تا پیشرفته کاربرد دارد. جلد اول شما را برای نمره 5 آماده می‌کند. جلد دوم تا نمره 5/6 همراه شماست و بقیه جلدها شما را برای نمره 8 آماده می‌کند. تنها مشکلی که این کتاب دارد منسجم نبودن آن است. اما تمام مطالب را بیان می‌کند.

کتاب بعدی را باید در کلاس بخوانید و کتابی خودخوان نیست.

سری کتاب‌های میندست آیلتس کمبریج

مجموعه کتاب‌های مبتدی تا پیشرفته میدنست آیلتس که نویسندگان آن طراحان سوال آزمون آیلتس هستند می‌تواند به شما کمک زیادی بکند. این کتاب شامل 4 جلد می‌باشد به طوری که نویسندگان آن ادعا کرده‌اند با خواندن جلد آخرِ این کتاب قادر خواهید بود نمره 5/7 را در آزمون آیلتس کسب کنید. این کتاب اگر با مدرس پیش برود بهتر و آسان‌تر است.

تمام درس‌های این کتاب روی ارتقاء 4 مهارت شما تاکید دارند و کار را برای شما ساده می‌کنند. بعضی از بخش‌های این کتاب‌ها را باید به صورت آنلاین بخوانید و این امر بر جذابیت این کتاب افزوده است.

تا این بخش از مقاله به منابع آیلتس پرداختیم که به صورت کتاب و چاپ شده بودند. اما گاهی برای مکمل کتاب‌ها نیاز به منابع آنلاین داریم و یا افرادی هستند که ترجیه می‌دهند به صورت آنلاین درس بخوانند و همیشه کتاب در دسترسشان نیست. در ادامه منابع آنلاین برای ارتقاء 4 مهارت در آزمون آیلتس را با هم می‌خوانیم.

منابع آیلتس به صورت آنلاین

با توجه به در دسترس بودن کامپیوتر و اینترنت منابع آنلاین یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت شما در آزمون آیلتس می‌باشد.

وب سایت IELTS.org :

وب سایت اصلی آیلتس است که برای هر دو مدل جنرال و آکادمیک نمونه سوال و لینک دانلود کتاب‌های مفید را دارد. با گشتی در این وب سایت راحت و سریع با این آزمون آشنا می‌شوید. می‌توانید اطلاعات ثبت نام و همچنین رزرو آزمون را داخل این سایت پیدا کنید. کلیه تمرین‌ها و نمونه سوالات در سایت رایگان هستند.

از این سایت لینک‌هایی به یوتیوب و فیس بوک زده شده است که در آنها نکات کلیدی زیادی وجود دارد.

کانال یوتیوب liz:

این کانال توسط لیز یکی از ممتحنین آزمون آیلتس ساخته شده است. دروسی که در این کانال قرار دارد بین 3 تا 20 دقیقه و برای هر 4 مهارت آزمون مناسب هستند. نکاتی که لیز بیان می‌کند بر گرفته از آزمون‌های گذشته و شرکت کنندگان است.

سایت IELTS Buddy:

در این سایت تمام نکات و موارد لازم برای آمادگی آزمون آیلتس را پیدا خواهید کرد. تمام شکل‌های مختلف آزمون، سوالات و نکاتی که برای هر قسمت آزمون مفید است در این سایت آموزش داده شده است.

در این سایت ویدئوهایی مخصوص آمادگی آزمون قرار دارد. همچنین برای تمرین دستور زبان و به کار بردن واژگان می‌توانید از این سایت کمک بگیرید و خود را برای دو مهارت آماده کنید. همچنین با دادن آزمون آزمایشی می‌توانید خود را محک بزنید که سطح زبان شما چگونه است و در آزمون نمرات چگونه محاسبه می‌شوند.

وبسایت British Council – IELTS:

با شرکت در آزمون‌های رایگان این سایت می‌توانید سطح زبانی خود را متوجه شوید. در این سایت منابع مختلف آزمون آورده شده و اگر تمایل داشته باشید می‌توانید آنها را دانلود کنید. یکی از بهترین قسمت‌های این آزمون‌ها این است که کاملا متوجه می‌شوید در آزمون اصلی روی چه بخش‌هایی تاکید دارند.

وبسایت www.ihlondon.com:

این سایت متعلق به یک مدرسه در لندن است. در اینجا می‌توانید در مورد آزمون اصلی اطلاعاتی بدست بیاورید. حتی در سایت به شما آموزش می‌دهند که با چه روشی خود را برای آزمون آماده کنید.

:IELTS Simon

این سایت مانند کانال لیز توسط یکی از ممتحنین یا امتحان گیرندگان آزمون‌های قبلی راه اندازی شده است. می‌توانید از او کمک‌های مفیدی برای شرکت در آزمون بگیرید.

در ادامه منابع آنلاین که صرفا روی یک مهارت فوکوس دارند را با هم بررسی می‌کنیم.

منابع SPEAKING

ELTS Advantage: IELTS Preparation, Practice and Courses

با مراجعه به این سایت مطالب جالبی برای آمادگی در آزمون گفتاری مشاهده خواهید کرد. تمام مسائل مربوط به آزمون از چگونگی نمره دادن تا سطح‌بندی در این سایت به شما گفته می‌شود.

www.britishcouncil.org

در این سایت نکاتی درباره هدفِ گرفتن آزمون، بخش‌های مختلفی که شامل می‌شود، طول آزمون و هر آنچه که باید بدانید گفته شده است. اگر بخواهید از تمرینات مخصوص اسپیکینگ استفاده کنید می‌توانید آنها را دانلود کنید و سپس به صورت آفلاین استفاده کنید.

منابع READING

برای تقویت ریدینگ منابع زیر بسیار مفید می‌باشند.

ieltsliz.com

دراین وب سایت نکات مهمی که در رایتینگ باید به آن دقت کنید آورده شده است. نکاتی برای خواندن و درک آسان مطلب مورد نظر آموزش داده شده است. نکانی مانند پیدا کردن کلمه کلیدی در متن، درک و تحلیل متن بدون آنکه نیاز باشد تک تک کلمات را متوجه شوید.

ieltsadvantage.com

با کمک این سایت می‌توانید نمره‌ای بالاتر از 6 در آزمون کسب کنید. در اینجا لغات زیاد و کاربردی به شما آموزش داده می‌شود. از همه مهمتر یاد میگیرید که چگونه دایره لغات زبان خود را افزایش دهید.

آخرین وب سایت برای افزایش مهارت درک مطلب که بسیار مفید و کاربردی است را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

ielts.britishcouncil.org

در این سایت راهنمایی‌های اساسی برای درک مطلب سریع و درست داده شده است. نکته مهمی که در تمام سایت به چشم می‌خورد دقت لازم به زمان هر سوال است و اینکه وقت زیادی روی یک سوال نگذاریم تا وقت برای سوالات دیگر کم نیاید.

منابع WRITHING

سایت‌های زیر منابع خوبی برای تقویت رایتینگ شما به حساب می‌آیند.

سایت studyportals.com

این سایت روش های جدیدی برای نوشتن بدون غلط ارائه می‌دهد و روی گرامر و روش‌های امتحانی فوکوس می‌کند.

دو سایت British Council و IELTS Liz

این دو سایت در بخش ریدینگ و رایتینگ به شما کمک زیادی می‌کند. باید بدانید که نوشتن طولانی متن یعنی بیشتر از تعداد خواسته شده، باعث کم شدن نمره شما می‌شود. این نکته را به راحتی در این دو سایت می‌توانید پیدا کنید.

مروری بر  منابع آزمون آیلتس

وقتی می‌خواهید کتابی برای خواندن انتخاب کنید در ابتدا باید بدانید به کدام بخش از آمادگی آزمون نیاز دارید. بعضی از کتاب‌ها برای آیلتس آکادمیک و بعضی برای آیلتس جنرال مناسب هستند. اما در کل کتاب‌های مخصوص آیلتس آکادمیک موارد بیشتری ارائه می‌دهند.

کمی صادق باشیم بعضی ازکتاب‌ها اصلا جذاب نیستند و باید به دنبال کتابی بگردیم که تمایل داشته باشید آن را بخوانیم، کتابی که جذاب باشد و به شما انگیزه ادامه دادن بدهد. از همه مهم‌تر اینکه اصلا بدون داشتن مدرس نمی‌توانید خودتان از پس بخش گفتاری و نوشتاری بر بیایید. در آخر بعد از رعایت همه موارد فوق شرکت در چند آزمون آزمایشی بهترین راه برای محک زدن سطح زبانی خودتان است.

تنها تمرین کردن است که شما را به موفقیت می‌رساند. اگر منابع آیلتس که در این مقاله آورده شده است را با مطالعه کنید و تمرینات آنلاین را انجام دهید بدون شک نمره عالی در آزمون بدست خواهید آورد. ما در آکادمی زبان LANGUAGEjet با به کارگیری مدرسان مجرب هر 4 مهارت شما را تقویت خواهیم کرد. برای شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس با ما در تماس باشید. 

بهترین منابع برای آیلتس چیست؟

بهترین منابع برای آیلتس شامل کتاب‌ها، منابع آنلاین و دوره‌های آموزشی معتبر می‌شود که به شما در آمادگی برای آزمون و بهبود مهارت‌های زبانی کمک می‌کند.

چگونه برای آیلتس آماده شویم؟

برای آماده شدن برای آیلتس، نیاز دارید تا با ساختار آزمون آشنا شوید، تمرین‌های مکرری در ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و رایتینگ انجام دهید و از منابع آموزشی معتبر استفاده کنید.

کدام کتاب برای ریدینگ آیلتس بهتر است؟

برای ریدینگ آیلتس، کتاب‌های Cambridge IELTS و Barron’s IELTS معمولاً مورد توصیه قرار می‌گیرند.

چگونه می توانم خودم برای آیلتس به تنهایی آماده شوم؟

برای آماده شدن به تنهایی برای آیلتس، از کتاب‌ها، منابع آنلاین، مدارس زبان معتبر و تمرین‌های خودآموز استفاده کنید و تلاش کنید مهارت‌های زبانی خود را بهبود دهید.